چیزی که امروزه تقریباً به یک وسواس فکری تبدیل شده است ، نوع نگاه به شکم است. به نظر می رسد که همه به دنبال "شش عضله شکم" همیشه دست وپاگیر هستند ، اما دقیقاً مانند جستجوی پونس دی لئون برای چشمه جوانی، به نظر می رسد یافتن آن غیرممکن است.

 

اکنون، گرچه هیچ فرمول جادویی برای دستیابی به شکمی صاف و محکم  وجود ندارد، اما کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید و اگر به طور منظم انجام شود، نتیجه مورد نظر شما را خواهد داد. برای به دست آوردن این نتایج، ورزش شکم باید روزانه انجام شود اما به خاطر داشته باشید که تمرینات شکم به تنهایی باعث از بین رفتن چربی قسمت میانی بدن نمی شود.

 

کنترل کالری همراه با انجام هر روزه ی ورزش راهی برای شما خواهد بود که شکم صاف و تخت را ببینید. انجام کرانچ آسان است و اگر به درستی انجام شود، برای تقویت شکم بسیار موثر است. در اینجا نحوه گام به گام این کار آورده شده است.

 

به پشت روی زمین دراز بکشید و پاها را تقریباً در زاویه 90 درجه خم کنید، هم پشت و هم کف پاها روی زمین قرار می گیرند. دستان خود را پشت سر قرار دهید و مطمئن شوید انگشتان را به هم نمی بندید. می توانید دستان خود را به صورت مشت درآورید تا از پشت گردن بلند نشوید.

 

کار بعدی این است که یک نقطه را روی سقف دقیقاً بالای سر خود انتخاب کنید. این کار باید به منظور اطمینان از خم نشدن گردن در طول حرکت انجام شود. چشم خود را از این نقطه دور نکنید! متداول ترین اشتباه هنگام انجام کرانچ، استرس بیش از حد بر گردن در نتیجه کشیدن آن با دست است.

 

مرحله بعدی ایجاد ثبات کمر است. این کار را می توان با سفت شدن عضلات شکم انجام داد. به آرامی و فقط با استفاده از عضلات شکم خود را به جلو و بالا بکشید. قسمت کمر نباید خم شود. عضلات شکم خود را برای تمام مدت ثابت نگه دارید تا از تثبیت کمر اطمینان حاصل کنید. تمرکز خود را بر روی آن نقطه روی سقف نگه دارید تا از گردن درد در نتیجه استرس جلوگیری کنید. در موقعیت بالا شانه های شما باید فقط بین 4-8 اینچ (10 تا 20 سانتی متر) از سطح زمین فاصله داشته باشد. دیگر نیازی به خم شدن بیشتر نیست. در این موقعیت بالا مکث کنید. کل این حرکت باید به آرامی انجام شود و حدود 2 ثانیه طول می کشد تا انجام شود. برای اطمینان از انقباض کامل عضلات شکم، 1-2 ثانیه در موقعیت بالا مکث کنید.

 

به آرامی به حالت اولیه برگردید. این تمام چیزی است که در مورد کرانچ وجود دارد. کرانچ حرکت خیلی پر دامنه ای نیست زیرا شما فقط عضلات شکم خود را کار می کنید. نشستن کامل باعث بهتر شدن شکم شما نمی شود زیرا هنگامی که از وضعیت کرانچ عبور کردید، شکم شما کاملاً منقبض شده و این عضلات باسن شما هستند که برای بلند شدن شما فشار می آورند نه شکم.

 

انجام صد مورد از این حرکت در روز فعلا لازم نیست. انجام دو تا سه ست 15 تا 20 تایی از این تعداد با سرعت آهسته و آگاهانه و با فرم خوب، همان چیزی است که برای حداکثر منافع و حداقل خطر آسیب توصیه می شود.