انتخاب لوازم جانبی مناسب برای دوچرخه کوهستان برای داشتن یک سواری سرگرم کننده ضروری است. قبل از انتخاب لوازم جانبی دوچرخه کوهستان مطمئن باشید که سبک و نیازهای دوچرخه سواری خود را با دقت در نظر گرفته اید.

شروع خرید برای دوچرخه کوهستان و لوازم جانبی آن می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. خود دوچرخه کوهستان یکی از اولین چیزهایی است که خریداری می کنید، اما هنگام شروع ماجراجویی به لوازم جانبی مخصوص این دوچرخه ها نیز نیاز خواهید داشت.

 



لوازم جانبی دوچرخه کوهستان در فروشگاه های دوچرخه به وفور یافت می شود. مهم این است که در مورد لوازمی که واقعاً مورد نیاز هستند، اطلاعات کسب کنید تا پول خود را هوشمندانه خرج کنید. شما به جای لوازم جانبی فانتزی دوچرخه کوهستان به دنبال مواردی هستید که مفید و ضروری باشند. فقط با خرید موارد مهم تر، می توانید در بودجه خود باقی بمانید (یعنی دخل و خرجتون بخونه) و در کل بسیار خوشحال خواهید بود (چون در بودجه خود باقی ماندید).
 

 

کلاه ایمنی

در لوازم جانبی دوچرخه کوهستان ، مهمترین چیزی که شما نیاز دارید کلاه ایمنی دوچرخه است. دوچرخه سواری بدون کلاه ایمنی هرگز نباید انجام شود. دوچرخه سواری بدون کلاه ایمنی مناسب خیلی خطرناک است. به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی مناسب دوچرخه سواران، مراجعه به مراکز اورژانس انجام شده است. آنها کاربردی هستند و می توانند برای دوچرخه سواران شیک باشند.
 

 

دستکش

دست ها می توانند هنگام دوچرخه سواری کاملاً ضرب و شتم کنند (نمی دونم چی رو ترجمه کرده شده این)، مهم نیست که هوا چطور است. اگر یک موتور سوار مبتدی هستید، ممکن است دسته را با دستان خود ببندید، که می تواند برای دستان شما کاملاً مضر باشد. تصادفات ممکن است باعث آسیب رساندن به دستان شما شود، فقط به این دلیل که دستان خود را بیرون می کشید تا خود را بگیرید. برخی از دستکش ها برای دوچرخه سواری کوهستان می توانند مواردی باشند که باعث می شوند دستان شما آسیب نبیند.

 


 

شورت

دوچرخه سواری کوهستان می تواند در کف شما بسیار دردناک باشد. به همین دلیل ممکن است بخواهید شورت دوچرخه سواری کوهستان را به لوازم جانبی خود اضافه کنید. بعضی از آنها در ناحیه عقب کوسن هستند ، که می تواند به شما کمک کند تا درد قسمت پایین را از بین ببرید. آنها کاملا راحت هستند و گران هم نیستند.
 

 

کفش

نوع کفش هایی که خرید شما برای ماجراجویی های دوچرخه کوهستان انجام می شود، به پدال دوچرخه کوهستان و سواری که قصد دارید انجام دهید بستگی خواهد داشت. اگر پدال های بدون کلیپس دارید، به کفش هایی نیاز خواهید داشت که دارای چسب های مخصوص هستند. یک جفت کفش مناسب برای دوچرخه سواری کوهستانی راحت، بادوام و کف آن سفت خواهد بود. اگر از کفش هایی که باید انتخاب کنید مطمئن نیستید ، از فروشگاه دوچرخه محلی کمک بخواهید.
 

 

از چشمان خود محافظت کنید

محافظت از چشمان هنگام سوارکاری بسیار مهم است. می توانید از عینک های لنز شفاف یا عینک آفتابی برای جلوگیری از گرد و غبار ، آوار و باد از چشمان خود استفاده کنید ، که اگر سوار شوید بسیار خطرناک است. اطمینان حاصل کنید که برای حداکثر ایمنی لنزهای نشکن را انتخاب کرده اید.
 

 

هیدراته باشید

بطری آب یا کوله پشتی آبرسانی چیزی است که می خواهید هنگام ماجراجویی با دوچرخه کوهستان به آن توجه کنید. دوچرخه سواری می تواند باعث کمبود آب بدن شما شود و داشتن روشی برای آبرسانی به بدن باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و اوقات بهتری داشته باشید.
 



اگر راهی برای تعمیر دوچرخه خود ندارید ، ممکن است شب را در جنگل سپری کنید. به همین دلیل است که می خواهید حتماً یک کیت تعمیر دوچرخه کوهستان پیدا کنید. چند ابزار ، کیت وصله تایر و اهرم تایر مواردی هستند که می خواهید در نظر بگیرید